Lev inte efter andras villkor, va dig själv.

Han beskrevs som tönten. Han beskrevs som icke cool. AV TJEJER. Det enda han ville var att bli älskad för den han var och för hur han var som person. Han ville inte ändra sig bara för att komma in i en grupp. Han orkade inte se upp till andra och bli accepterad av dessa människor. Den enda viljan han hade var att bli accepterad  och inte bli accepterad för någon han inte var. 
 
En dag, började han att prata med en tjej. Hon hade en väldigt fin personlighet tyckte han. Men.. allting var ett spel. Hon hade lurat honom. Han som började gilla henne. Hon var ju så fin. Varför händer detta mig? 
 
Det visade sig vara de "coola" killarna från skolan som satte honom i fällan. Han blev såå förbannad att han inte orkade längre. Han ville bara bli accepterad för den han var och inte någon annan! Tjejerna som beskrev hon om tönt och icke cool såg endast upp till dessa coola killar. För att de var kaxiga, de gick på ett visst sätt och pratade på ett visst sätt. De ansåg att det var attraherande.. Men, var det verkligen det?
 
Dagen efter, gick han fram till denna tjej med en fin personlighet. Han sa;
"Du verkade så fin och öppen. Jag började verkligen gilla dig. Men jag förstår att du inte vill träffa mig längre då detta bara var en fälla. Jag förstår även att jag inte är som de andra. Cool. Men, det enda jag vill är att någon ska acceptera mig för den jag är. Inte för någon som jag inte är. Även jag har känslor och tårarna rinner ner för kinderna." 
 
Tjejen med den fina personligheten sprang efter honom. Hon tittade rakt in i hans ögon och sade:
"Jag vet det och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för denna fällan. De tvingade mig till den. Jag gillar dig för den du är och för att du inte är som alla andra."
 
Flera dagar efteråt splittrades denna grupp av coola killar och såg upp till honom. Alla hade sina egna stilar, alla hade olika musik smak. Alla respekterade varandra för vilka de var. Ingen levde upp till någons villkor efter hans grymma framställning om vad han kände. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: