Lek inte svår igen! DEL 2/2

Colin stod utanför porten till skolan och väntade på att jag skulle komma ut ur skolan. "Varför gör han ens det? Vill han verkligen bli sedd med en tjej som ingen lägger märke till? Jag förstår verkligen inte heller varför han står och väntar efter vad jag sagt till honom. Jag kan väl erkänna att jag tog i, men som sagt jag var så ilsken över allt som hade skett. 
 
Ny månad och nya tag. Jag ska försöka att inte vara så hård mot Colin eller mot mig själv, jag måste ta vara på den enda chansen jag har. De tankarna som jag tänkte nyss måste sluta. Inte nog med det måste jag vara mig själv till skillnad från den dagen jag var arg och skrek på honom. Det där var verkligen inte jag. 
 
Melina, snälla kan vi prata? Lek inte svår igen!
Varför går du iväg från mig hela tiden? Det enda jag vill är att prata med dig och få lära känna dig bättre. Enda sedan du kom till denna skolan har jag lagt märke till dig och viljat gå fram och prata. Men, varför jag inte gjorde det var för att du inte skulle tro att jag var dum i huvudet eller något. Ja, du vet detta med att jag går i trean och att du är yngre än mig. Grejen är den är att jag har insett att jag måste ta tag i detta och ge det ett försök. Så, snälla Melina, lek inte svår utan prata med mig. Lär känna mig innan du dömmer mig, snälla. 
 
"Colins ord gjorde att jag smälte inombords, varför leker jag svår mot någon som jag gillar? Dessutom vill han lära känna mig. Detta kan bara inte bli bättre!"
 
Melina? Mår du bra? Du blev plötsligt så röd, säger Colin. 
 
Ooh, ja då jag mår bra. Jag ber om ursäkt för senast vi pratade, alltså då jag skrek. Jag varken ville eller vill leka svår för det är inte sån jag är. Efter vad din vän hade sagt, vilket stämmer, blev jag helt förskräckt. Den dagen då jag skrek hade han mött mig och sagt att jag var orsaken till varför du vände dig mot honom. Att det var mitt fel. Jag förstår verkligen inte varför han sa allt det med tanke på att vi inte har pratat med varandra. 
 
Han är inte min vän längre, jag orkar inte lyssna eller vara med någon där alla snackar skit om alla. Ja, jag vet att du blev ledsen, jag lade märke till att du hörde så jag sprang efter dig. Men du hann iväg och jag antar att du inte hörde mig. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det som hände. Jag hoppas jag kan gottgöra dig någon dag.
 
Sååå Colin, har du lust att fika? Frågade jag honom och knuffade till honom. 
 Självklart har jag det, speciellt med en sådan skönhet som dig. 
 
-
 
Det har gått ett par veckor sen sist och jag har blivit väldigt nära vän med Colin. Eller ja, vän och vän. Vi är tillsammans. Kan bara säga att han har ett hjärta av guld, han är så omtänksam och tänker på andras bästa. Vem kunde tro det med tanke på hans sätt att gå, hans umgänge och sättet han pratar på? 
 
 

Kommentera här: